torsdag 2 augusti 2007

en ethnohoras dagbok

Idag har jag läst en bok om en kvinnas spirituella resa i Indien, visst låter det direkt avskräckande? Men sanningen är att jag tyckte det var bra. Så många vidriga böcker det skrivits om indienresor men denna hade nåt att säga. (visst jag är fortfarande en ethnohora innerst inne...)

Jag fick en känsla av att ha börjat bli vuxen idag mkt fascinerande känsla. Jag har många gånger undrat vad denna hemska vår ska ge mej. Allt man upplever ger ju något positivt och jag tror att det jag fått är att jag börjat bli vuxen och börjat inse vad som är viktigt. Om jag ser tillbaka på mitt liv inser jag att så mycket bara varit en lek, inget varit på riktigt. Jag är i en process och det var lättande att upptäcka.

Dessutom ska jag försöka sluta vara en hater och börja bli en lover. Det är så onödigt och slösa energi på onda tankar om människor jag aldrig gett en chans.

japp jag är positive idag, vad skönt det är. Nu ska ja på disco.

peace and love

5 kommentarer:

ullas-kit sa...

så godis jussi nu ser vi om detta funkar. aj ja saknar dej de gör ont blä puss

ullas-kit sa...

ja nu funkish. oj om 40 minutti e de tre kärlekar. ja tänker va själv igen det e fan de bästa som finns. om man inte e me sina bästisar.

ullas-kit sa...

ja tänker va själv IKVÄLL mena ja, inte IGEN,låter tragic going back to shit. nej allt e bra. man måste bara ha lite tid för rannsakan. love ya bitch

ullas-kit sa...

jusssi kan du inte skriva någe mer i bbloggen de e allti så härlit å läsa! ja skicka nyckla igår, den kommer nog månda/tisda. ja längtar efter dej. bajsmkt. burrr. pirrr från solnas skönaste men mest förnekade kvinna

ullas-kit sa...

OCH angående själens process å det kittet så skulle diskussionen kunna vara lååång å murrrrrig. det finns diversee aspekter jo tack och spänning är det.