söndag 5 augusti 2007

tankens fara

Äntligen har vi fått tillbaka sommarens ljuvliga svett och jag fj och rebecca har legat på playan och planerat våran förestående seglingssemester. Några förhoppningsvis lättjefyllda dagar ska vi spendera på fjs skepp batayola mellan gbg och malmö. Det enda orosmolnet är det att ingen av oss har några större seglingserfarenheter och några har aldrig satt foten på en båt. Men håller vi bara samman ett tätt samansvetsat team och en härlig laganda ska det nog gå vägen utan större problem. på tisdag kastar vi loss.
jag är lite nervös.

i övrigt håller jag mej ganska lätt i sinnet genom att öva på att acceptera alla känslor och tillstånd, och vänta ut dem och att inte övertänka saker utan försöka fungera lite mer som en hund, som stinsens medium rekomenderade. Det funkar ganska så bra. Just acceptansen tror jag är mycket grundläggande för harmonin, att inte sträva emot sej själv. Låta sej känna och vara som man är. Det otäcka går alltid över, har alltid gjort det.

all min kärlek

2 kommentarer:

sjtfd sa...

Det later ju helt enkelt ljuvligt med segelsemester, hade det inte varit for att jag kanner deltagarna hade jag kanske tyckt det vat lite borgligt. Men inget en etnohora gor kan nagonsin bli borgligt. Puss

ullas-kit sa...

jusssssi skriv i bloggen nu, de e ju för att vi så förbannat gärna ska hålla kontakten visst? puss i love you